Sıkça sorulan soruları (sss) bu sayfadan inceleyebilir; aradığınız sorunun yanıtını burada bulamadıysanız iletişim sayfasından firmamızla irtibat kurabilirsiniz. 

Önemlidir
Firma Kurallarımız gereği iletişim kanallarımızdan sadece bu sayfada bulunmayan sorularla ilgili destek olunmaktadır. 

Sıkça Sorulan Sorular

Nasıl sipariş verebilirim?

Listelenen ürünlerin satışı sadece web sitemiz üzerinden online olarak yapılır. Telefon ve WhatsApp üzerinden sipariş alınmamaktadır. Müşterilerimizin siparişleri site üzerinden, bayilerimizin siparişleri B2B paneli üzerinden yönetilir.

(*) Logo baskılı balon siparişleri istisnadır ve mail kanalından yürütülür. Uygulanacak detayları ve varsa logonun vektörel hali ile mail (öncelikli) ya da WhatsApp kanalından ulaştırınız. Belirtilecek detaya göre ön sunum hazırlanır ve onayınızla üretime alınır.

Fabrikaya gelerek sipariş verebilir miyim?

Ne yazık ki hayır. Siparişler sadece web sitemiz üzerinden online olarak verilebilir. Fabrikamızdan doğrudan satış yapılmamakta; sadece fabrika teslim seçeneği ile sipariş veren müşterilerimize ürün teslimatı yapılmaktadır. 

(*) Sipariş hazırlığı, müşteri kaydı oluşturulması, faturalandırılması gibi süreçler zaman almakta; ayrıca yardımcı olabilecek temsilcilerimizin uygunluğu da yoğun tempoda uzun zaman almaktadır. Bu durumlar müşterilerimizi bekletmemize neden olabilmektedir. Bu sebeplerle daha hızlı hizmet alabilmek için internetten sipariş & fabrikadan teslim modeli izlenmelidir.

WhatsApp & İnstagram üzerinden sipariş verebilir miyim?

Ne yazık ki hayır. En iyi ve en hızlı hizmeti sunabilmemiz için tam otomasyonla çalışıyoruz ve farklı bir kanallardan manuel sipariş yönetmiyoruz. Siparişler sadece web sitemiz üzerinden online olarak verilebilir. 

Vermiş olduğum siparişle ilgili değişiklik yapabilir miyim?

Oluşturulan siparişler hızlı bir şekilde işleme alınarak sevkiyata hazırlanmakta ve durumu ile alakalı otomatik bildirimler paylaşılmaktadır. Hazırlanan siparişler sabah saatlerinden itibaren günde birkaç defa kargo firması tarafından teslim alınmaktadır. Kargo firmasına teslim edilmiş olması durumunda değişiklik mümkün olmamakta “iptal, iade ve değişim” bölümündeki şartlar geçerli olmaktadır. Sipariş henüz çıkmadıysa değişiklik yapılabilir. Bu durumda sevk tarihinde değişiklikler olabilir. 

Siparişinize ilave ürün eklemek isterseniz tekrar sipariş oluşturabilir ve ikinci kez kargo ücreti ödememek için ” fabrika teslim” seçeneğini işaretleyerek siparişi sonlandırabilirsiniz.

Siparişim ne zaman gönderilir & ulaşır?
  • Web sitemiz üzerinden hafta içi 14:00; cumartesi 10:00’a kadar oluşturulan siparişler aynı gün sevk edilir. Takip numaraları ertesi gün iletilir.
  • Siparişinizi oluşturduktan kısa bir süre sonra kullanılıyorsa whatsApp; kullanılmıyorsa sms ile siparişin işleme alındığına ve ne zaman sevk edileceğine dair otomatik mesaj ile bilgilendirme yapılır. Siparişler mesai sonunda verildi ise bilgilendirmeler mesai başlangıcı ile beraber yapılır.
  • Gönderi, bulunduğunuz lokasyona göre 1- 3 iş gününde tarafınıza ulaşır. E-ticaret firmalarının yaptığı indirim haftalarında, kış aylarındaki olumsuz hava koşullarında, mobil ve kırsal bölgelerde bu süre uzayabilmektedir. 
  • Kargo takip numarası ile gönderinizi takip ediniz ve teslim tarihinde teslim adresinde bulununuz, firma sadece bir kez teslimata çıkar ve adreste bulamaz ise 3 gün içinde şubeden almanız gerekir.
  • Mail kanalından yürütülen logo baskılı balon siparişleri aynı gün ya da ertesi gün sevk programına alınır; sevk tarihi sipariş aşamasında temsilciniz tarafından belirtilir. 
  • Kargodan kaynaklı gecikmelerin, hangi kargo firması ile çalışılırsa çalışılsın, her zaman olabileceği göz önüne alınmalı ve siparişler opsiyonlu verilmelidir. Siparişin ertesi günü siparişin durumu ile ilgili iletişimler iş akışımızı olumsuz yönde etkilemektedir. Bu sebeple kargonun durumu ile ilgili destek verebilmemiz için kargoların belirttiği teslim aralığının dolması gerekmektedir.
Siparişim Çıktı mı? & Kargom şuan nerede?

Süreçle ilgili tüm bilgilendirmeler belirtilen telefon numarasına sms ya da WhatsApp kanalından iletilmektedir. Herhangi bir bildirim ulaşmadı ise telefon numarasının doğru yazılıp yazılmadığı kontrol edilmelidir. Kargonun nerede olduğuna dair bilgiyi kargo firmalarının takip bölümünden ulaşılabilir. Kargo konusunda destek olunabilmesi için ürün teslimatının gecikmiş durumda olması gerekmektedir.

Hangi ödeme yöntemleri kabul edilmektedir?

Online işlemlerde sadece kredi kartı ile alışveriş yapılabilmektedir. Kredi kartının 3d ödeme sistemine açık olması gerekir. Kapıda ödeme seçeneği bulunmamakta; havale seçeneği ise sadece birebir iletişimle yürütülen logo baskılı balon işleri için sunulmaktadır.

(*) Havale seçimi; havale bildirimlerinin yapılmaması, benzer tutarlarda ödemelerin gelmesi, müşteri ayrımını zorlaştırması, havale komisyon tutarlarının sipariş tutarına eklenmemesi ve hızlı sipariş yönetimi için gerekli olan entegrasyonu olanaksızlaştırdığından dolayı 23.03.2019 Tarihi itibariyle kaldırılmıştır.

(Paylaşılan görsele istinaden) Örnekteki balon renginden var mı?

Öncelikle satışa sunduğumuz tüm ürünler web sitemizin ilgili kategorilerinde bulunmaktadır. Farklı ışık değerlerinde çekilerek alternatif görseller oluşturulmuştur. İnternet üzerinden çeşitli platformlardan alınan görsellerin hangi renk olduğuna ve firmamızda olup olmadığına dair sorular sıkça sorulmaktadır. Değerlendirmelerin sitedeki renge göre yapılması daha uygun olacaktır.

(Paylaştığımız konsept alıntılanarak) Bu şekilde takım olarak ne kadar?

Müşterilerimize fikir vermesi açısından zaman zaman farklı ürünlerimizi bir arada kullanarak sunmaktayız. Kalisan’da kit satış bulunmaz, görseller nelerin yapılabileceğine dair fikir oluşturma amacı ile hazırlanır. Sitemizin ilgili kategorilerinden ürünleri seçerek sepet oluşturmanız ve uygulamayı kendiniz yapmanız gerekmektedir. Organizasyon hizmeti sunulmadığından ihtiyaç halinde firmalarla iletişim kurabilirsiniz. 

(Paylaşılan herhangi bir görsel alıntılanarak) Kaç balon kullanılmıştır?

Göz yordamıyla sayılarak tahmini ihtiyacınızı belirlemeniz uygun olacaktır. Sorunun cevabını bizim de aynı yöntemle belirlememiz gerekeceğinden ve pratik bir yöntemi olmadığından, bu konuda ne yazık ki destek olamıyoruz.

Sitenizi anlamadım tam olarak ne kadar?

Birden fazla adet ya da renk seçimi olan ürünlerde aralık fiyatı (iki fiyat) yazar. Bu en düşük ve en yüksek fiyatı ifade eder. Ürün detayında sepete ekle butonundan önce seçim yapıldığında ürünün net fiyatı görülebilir. Birkaç dakika vakit ayrıldığında sistemin işlevsel ve pratik olduğu deneyimlenebilir. 

Mesajıma & çağrıma ya da soruma cevap alamadım neden?

Her ne kadar tüm sorular yanıtlanmaya çalışılsa da aşağıdaki sebeplerden iletişim kurulamamış olabilir.

  • Sipariş bildirimlerinin yapıldığı bilgilendirme telefonuna yazılmış olabilir. Mesajlarda da belirtildiği gibi bilgilendirme robotudur ve mesajlar tarafımıza ulaşmaz.
  • İletişimde belirtilen WhatsApp hattı aranmış olabilir. Telefon sadece yazışma içindir ve çağrılara maalesef yanıt verilmemektedir.
  • Soru birçok kez sorulmuş ve cevabı sss bölümünde (bu sayfa) zaten bulunuyor olabilir. İşleyişimiz gereği sadece harici sorularda destek olabilmekteyiz.

 

Ürünler kendi üretiminiz mi?

Lateks ürün grubu ile ilgili sunulan tüm ürünler Kalisan markası ile İzmir Çiğli AOSB’de firmamızca üretilir. Folyo balon grubunda sektörün iddialı üreticileriyle bağlantı kuruyor, sadece kaliteli ürün ve markaları envanterimize dahil ediyoruz. Dekor ve rakam grubunda İspanya; harf grubunda İtalya menşeli ürünlerini sunuyoruz. Her renk, her boyut ve her desen akredite kuruluşlarca ayrı ayrı teste tabi tutularak piyasaya sunulmaktadır.

Kalisan'dan online alışveriş güvenli midir?

Ödeme ve tüm veri giriş alanlarında güvenli veri iletişimi sağlayan SSL protokolü kullanılır. Web sitemizin solunda konumlanan asma kilit ikonu güvende olduğunuzu; veri alışverişinin SSL/TLS ile şifreli bir şekilde yapıldığını gösterir.

Fatura istemiyorum almasam olur mu?

Hayır. Satın alımların tamamında şahsi ve firma ayrımına bakılmaksızın cari açılarak fatura kesilir. E-fatura hem mail olarak gönderilmekte hem de ürün beraberinde kargo firmasına teslim edilmektedir.

Anlaşmalı kargolar

Çalışılan firmalar Yurtiçi, Sürat, PTT kargo ve bazı ambarlardır. Adrese yakın şubenin bulunmaması halinde sevk edilecek yer mobil bölge olarak değerlendirilmektedir. Bu durumda PTT kargo ile gönderim yapılır.

KVKK aydınlatma metni

Kişisel Verilere ilişkin Aydınlatma Metni

Veri Sorumlusu: Kalisan Kauçuk San. Ve Tic. Ltd. Şti.
Adres: 10007 sk no:26 AOSB Çiğli/İzmir
İletişim: 0232 376 84 85 www.kalisan.com.tr

Kalisan olarak kişisel verilerinizin güvenliği hususuna önem vermektedir. Şirketimiz; 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun getirmiş olduğu düzenlemeler çerçevesinde siz değerli müşterilerimizi kişisel verilerin nasıl toplandığını, işlendiğini ve işleme amacını KVKK’da tanımlı şekli ile “Veri Sorumlusu” sıfatıyla aydınlatmak istiyoruz. Siz değerli müşterilerimizin, açık rıza vererek şirketimizle paylaşmış olduğu kişisel veriler, şirket kayıtlarına, KVKK’nın belirlediği şekilde, şirket faaliyet alanı ile sınırlı olmak üzere işlenilebilecek profilleme için kullanılabilecek ve sınıflandırılabilecektir.

1. Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

KVK Kanunu’nun 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları dahilinde işlenecektir. Sipariş aşamasında vermiş olduğunuz mail ve telefon bilgileri genel olarak sipariş aşamasında süreç bilgilendirmesi için kullanılır. Kargo bilgilerinin paylaşılması, varsa eksik bilgilerin talebi, sipariş sonrası ve alışveriş deneyimi hakkında görüş bildirme talepleri şirketimizin kulladığı veri kullanım şekli örnekleridir. İletişimler, çağrı, mail, sms ya da diğer teknolojiler üzerinden yapılabilir. Veriler şirketimizin bünyesinde sınırlı kalmak kouluyla yeni ürün tanıtımı, kampanya, duyuru vs pazarlama amaçlı faaliyetler için kullanılabilir. 2. İşlenen Kişisel Verilerin Kimlere ve Hangi Amaçla Aktarılabileceği Şirketimiz toplamış olduğu kişisel verileri; KVKK tarafından öngörülen temel ilkelere uygun olarak ve KVKK’nın 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları dahilinde olmak kaydıyla yukarıda belirtilen amaçlarla iş ortaklarımıza, iş bağlantılarımıza, alt yüklenicilerimize, ifa yardımcılarımıza SUNDUĞUMUZ HİZMET AMACI doğrultusunda veya Kanunla düzenlenmiş ve Kanunlarla emredilmiş olan denetleyici ve düzenleyici resmi kurumlara mevzuatların çerçevesinde yurt içi ve yurtdışına aktarabilecektir.

 

3. Kişisel Veri Toplamanın Yöntemi ve Hukuki Sebebi

Kişisel verileriniz her türlü sözlü, yazılı ya da elektronik ortamda, yukarıda yer verilen amaçlar doğrultusunda hizmetlerimizin sunulabilmesi; sözleşme ve yasadan doğan sorumluluğun eksiksiz ve doğru bir şekilde yerine getirebilmesi amacıyla edinilir.. Bu hukuki sebeple toplanan kişisel verileriniz KVK Kanunu’nun 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında bu metnin (1) ve (2) numaralı maddelerinde belirtilen amaçlarla da işlenebilmekte ve aktarılabilmektedir.

 

4. Kişisel Veri Sahibinin KVK Kanunu’nun 11. maddesinde Sayılan Hakları

Bu kapsamda kişisel veri sahipleri;

  • Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme
  • Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme
  • Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme
  • Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme
  • Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme
  • KVKK ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme
  • İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme
  • Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması halinde zararın giderilmesini talep etme, haklarına sahiptir. KVKK’nın 13. maddesinin 1. fıkrası gereğince, yukarıda belirtilen haklarınızı kullanmak ile ilgili talebinizi, yazılı olarak iletebilirsiniz.
İade, iptal ve değişim şartları

İade, iptal ve değişim şartları mesafeli satış sözleşmesi bölümünde detaylı aktarılmıştır.

Şartlar ve Koşullar
 
  1. Kişiye özel olmayan ürünlerde siparişinizi kargoya verilmeden önce iptal edilebilir. Siparişin kargoya teslim edilmesi durumunda nakliye ücreti müşteri tarafından karşılanır ya da gidiş – dönüş nakliye ücreti kesilerek iade sağlanır.
  2. Ürün hatalı ya da eksik gönderilmişse ürün değişimi yapılır ve ücretsiz gönderilir. Bu durumda müşteri cayma hakkını kullanabilir ve ücret iadesi talep edebilir gidiş-dönüş nakliye ücreti firma tarafından karşılanır.
  3. Herhangi bir hata bulunmayan ve mal teslimi sonrası müşteri isteği doğrultusunda oluşacak iade taleplerinde ( gidiş-dönüş) nakliye ücreti kesilerek iade sağlanır. Aynı durumdaki değişim ya da parçalı iade durumunda da kargo gidiş – dönüş nakliye ücreti müşteri tarafından karşılanır.
  4. Kargo kaynaklı gecikmeler sebebiyle yapılacak iade taleplerinde çift taraflı (gidiş-dönüş) nakliye ücreti kesilerek kalan tutarın iadesi talep edilebilir.
  5. Cayma hakkı nedeni ile iade edilen ürünün gidiş-dönüş nakliye ücreti müşteri tarafından karşılanır.
  6. Yanlış alınan ürünün iade ve değişim taleplerinde gidiş-dönüş nakliye ücreti müşteri tarafından karşılanır.
  7. Kişiye özel ürünlerde, cayma hakkı kullanılamaz. Hatalı üretilmesi durumunda ürünün yenisi ile değiştirilmesi ya da ücreti iadesi talep edilebilir. Nakliye firma tarafından karşılanır.
  8. İade ve değişim taleplerinde faturanın gönderilmesi zorunludur.